Strona 1 z 1

Wykład „Obraz kobiety w reklamie i mediach” (19.04 Gdańsk)

PostNapisane: 18 kwi 2010, o 17:39
przez gzyra
Wykład i debata: „Obraz kobiety w reklamie i mediach”

19 kwietnia 2010 (poniedziałek) godz. 17.00
Audytorium 203 Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Bażyńskiego 4.

Stowarzyszenie Współpracy Kobiet NEWW-Polska i Kampania Przeciw Homofobii oddział Trójmiasto zapraszają na drugą debatę w projekcie "Demokracja bez kobiet to pół demokracji".

Tematem trwającego do czerwca cyklu debat i wykładów jest dyskryminacja kobiet wyrażająca się w czterech aspektach życia publicznego takich jak rynek pracy, media i reklama, podręczniki szkolne i edukacja a także użycie języka polskiego.
Tematem kolejnej debaty będzie sposób przedstawiania kobiet w mediach i reklamie w czasopismach kobiecych i serialach emitowanych w TV.

* obraz polskiej rodziny w reklamie
* stereotypy mężczyzn i kobiet w reklamie
* wiek kobiet występujących w TV
* czasopisma kobiece: o czym i dla kogo

Wykład poprowadzi Małgorzata Dobraczyńska-Gruszkowska, która studiowała socjologię na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytecie Amsterdamskim. Od 1993 roku zajmuje się działaniami związanymi z reklamą, marketingiem i komunikacją społeczną. Współpracowała zarówno z agencjami reklamowymi, takimi jak między innymi Lintas, Grey, McCann-Ericson, Corporate Profiles DDB, jak i samorządami i organizacjami non-profit, Polską Akcją Humanitarną, Ministerstwem Pracy i Rozwoju Regionalnego oraz z Urzędami Miejskimi Warszawy, Białegostoku, Poznania, Koszalina. Zrealizowane projekty obejmują zarówno działania o charakterze komercyjnym i projekty społeczne.

W panelu udział wezmą:

- dr Katarzyna Kaczor, adiuntka w Katedrze Kulturoznawstwa Uniwersytetu Gdańskiego gdzie zajmuje się badaniem kultury popularnej, ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów w kreowaniu kultury.

- Aleksandra Szymańska, absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, Telewizyjnej i Filmowej w Łodzi (wydział kierownictwa produkcji) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (podyplomowe studia Public Relations).
Od 2002 roku związana z mediami. Z wydawnictwem Hachette Filipacchi Polska, na stanowisku PR and Special Events Managera, następnie z wydawnictwem G+J Gruner + Jahr Polska. Przez cztery lata na stanowisku szefa marketingu tygodnika „Gala”, w latach 2007 - 2008 jako Dyrektor Wydawniczy tytułu.
Organizatorka gal telewizyjnych (bezpośrednie transmisje): Złote Kaczki (nagrody miesięcznika „Film”) oraz Róże Gali (edycje: 2005 – 2008).
Od sierpnia 2008, po wygranym konkursie na strategię przygotowań miasta do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury, Dyrektor Strategiczna zespołu odpowiedzialnego za projekt Gdańsk i Metropolia – Europejska Stolica Kultury 2016 Kandydat.

- Agnieszka Nowak, absolwentka socjologii i psychologii Uniwersytetu Gdańskiego specjalistka psychologii kulturowej i psychologii rodzaju, związana z NEWW-Polska, prowadzi warsztaty dotyczące kwestii międzykulturowych i genderowych. W kręgu jej zainteresowań pozostają sprawy kulturowego uwarunkowania przemocy wobec kobiet.

audytorium 203 Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Bażyńskiego 4
Wstęp wolny

Realizacja projektu możliwa jest dzięki wsparciu finansowemu fundacji im. Róży Luksemburg
Współpraca: Koło naukowe gender Uniwersytetu Gdańskiego, Trójmiejska Akcja Kobieca
Patronat: Gdańsk i Metropolia Europejska Stolica Kultury 2016 Kandydat
Patronat medialny: MMTrójmiasto

Szczegółowych informacji udzielają:

Anna Jagusiak, NEWW-Polska, koordynatorka i pomysłodawczyni projektu
jagusiak@neww.org.pl
tel. 0 502 055 912

Anna Urbańczyk, Kampania Przeciw Homofobii
trojmiasto@kph.org.pl
tel. 0 604 48 19 69

Re: Wykład „Obraz kobiety w reklamie i mediach” (19.04 Gdańsk)

PostNapisane: 19 kwi 2010, o 12:29
przez K.Biernacka
Poszłabym chętnie, szkoda, że wykład tak daleko.