Post 21 cze 2009, o 18:00

Zobacz rozebraną wnuczkę Che Guevary - zachęca Dziennik

Półnaga w imię wegetariańskiej rewolucji

niedziela 21 czerwca 2009 13:01
Zobacz rozebraną wnuczkę Che Guevary

Wnuczka Che rozbiera się dla PET-y

Che Guevara powiedział kiedyś: "W rewolucji albo się zwycięża, albo ginie". W rewolucji, którą właśnie rozpoczęła jego wnuczka Lydia, gra toczy się o zwycięstwo wegetarian lub śmierć zwierząt. 24-letnia Lydia Guevara postanowiła wspomóc walkę o zmianę stylu życia ludzi... własnym półnagim ciałem.

24-letnia wnuczka El Comandante jest twarzą najnowszej kampanii PET-y (Ludzie na rzecz Etycznego Traktowania Zwierząt) promującej wegetarianizm. PR-owska ofensywa rusza w magazynach i na plakatach już w październiku - najpierw w Argentynie, gdzie urodził się lider kubańskiej rewolucji, a następnie w innych krajach Ameryki Południowej. Wielbiciele oryginalnych kampanii PET-y mogą być spokojni - i tym razem jest na co popatrzeć.

W ubiegłym tygodniu w Nowym Jorku młoda Guevara wzięła udział w sesji ze słynnym fotografem celebrytów i modelek Gavinem Bondem (fotografował m.in. U2, Pussycat Dolls, Rihannę). Na jego zdjęciach pozuje ze wzniesioną lewą ręką zaciśniętą w pięść, ubrana w bojówki, pas na naboje, w którym załadowane są marchewki, i słynny czerwony beret, taki, który przed laty nosił jej dziadek. "Taka postawa doskonale harmonizuje ze sloganem reklamy <Dołącz się do wegetariańskiej rewolucji>. To też swego rodzaju hołd dla jej dziadka" - przyznał rzecznik PET-y Michael McGraw.

Skąd pomysł, by sięgnąć po wnuczkę Che Guevary? Organizacja namierzyła ją kilka miesięcy temu, dowiedziawszy się, że jest ona wegetarianką. A jak z rozgłosem wypromować pierwszą - i to "rewolucyjną" - kampanię PET-y w Ameryce Południowej, jeśli nie nazwiskiem Guevara... "Po naradzie z rodziną zdecydowałam się wziąć w tym udział, ponieważ jako wegetarianka będę mogła użyć swojego nazwiska w dobrej sprawie" - powiedziała Lydia hiszpańskiej agencji prasowej EFE. To zresztą akcje PET-y sprawiły, że Lydia postanowiła wyeliminować z diety mięso. "Co więcej, taka postawa wręcz rewolucyjnie przyciąga ludzi i jest zdrowszą alternatywą dla planety i człowieka" - dodaje.

PETA znana jest z tego, że jej kampanie nie przechodzą bez echa. Zdecydowanie nie można im odmówić pomysłowości - namówili m.in. Naomi Campbell i Evę Mendes do pozowania nago w ramach akcji o sloganie "Wolałabym być naga niż nosić futro". Namówili Pamelę Anderon do podpisania się pod petycją wnioskującą o zastąpienie czapek z niedźwiedziego futra sztucznym futrem. Z kolei gwiazda filmów porno Jenna Jameson zgodziła się pozować do sloganu "Czasem nadmiar seksu może być złą rzeczą", w ramach promocji kastrowania psów i kotów. Organizacji zdarzyło się jednak zebrać cięgi za radykalne akcje, wymierzone m.in. w naczelną "Vogue'a" i miłośniczkę futer Annę Wintour, a także kontrowersyjne reklamy, jak np. zestawienie fotografii więżniów z obozu koncentracyjnego i zwierząt zamkniętych na farmie w ramach kampanii "Holocaust na twoim talerzu".

Zobacz wideo z sesji Lydii

Izabela Bogus