Posty: 1374
Dołączył(a): 3 wrz 2008, o 13:10
Lokalizacja: Kraków
"Erotyka" w plakacie proekologicznym
'Puszcza się bez przerwy, a ty ciągle ją lejesz' - to hasło na plakacie nagrodzonym w konkursie ekologicznym oburzyło organizacje kobiece. - To popularyzacja wulgarnego, chamskiego postępowania - uważa prof. Zbigniew Nęcki.
W konkursie na billboard, który towarzyszył zakończonej właśnie IV edycji krakowskiego Festiwalu Plakatu Reklamowego "Barbakan 2009". wyróżniono plakat z powyższym mocno seksistowskim hasłem.
"Praca zbulwersowała kobiety oraz osoby pracujące na co dzień z maltretowanymi żonami i matkami. Fundacja Kobieca "eFKa", fundacja Autonomia i Towarzystwo Interwencji Kryzysowej protestują przeciwko seksistowskiemu hasłu. (...)- Tekst opiera się na dwuznaczności słów "puszczać się" i "lać coś/kogoś". "Puszczanie" to w tym przypadku zarówno puszczanie wody, jak i wulgarne określenie aktywności seksualnej kobiety, natomiast "lanie" to zarówno lanie wody, jak i używanie przemocy fizycznej - mówi Beata Kozak z fundacji eFKa, redaktorka naczelna pisma feministycznego "Zadra".
Według niej plakat przedstawia przemoc wobec kobiet jako normę. - Seksistowska i dyskryminująca wymowa plakatu polega na dwuznaczności skojarzenia wody z kobietą, kobiety z dziwką, a mężczyzny z agresorem - podkreśla Anna Lipowska-Teutsch z Towarzystwa Interwencji Kryzysowej."
Zadowoleni byli za to organizatorzy konkursu, oraz autor hasła. Co ciekawe, organizatorzy festiwalu piszą, że ""Celem festiwalu jest ukazanie, jak szeroki wpływ na opinię publiczną ma plakat. Wydarzenie ma być konfrontacją sztuki ze społecznościowymi akcjami, które mają kreować prospołeczne postawy"
Skrytykował plakat prof. Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny.
"- Dramatyczne pomieszanie wartości, złamanie reguły nakazującej szacunek do drugiego człowieka, popularyzacja wulgarnego, chamskiego postępowania (...)- Nawet w żartach nie wolno używać takich określeń, a tutaj wyraźnie poczucie humoru zawiodło - podkreśla."
Rzeczywiście pomieszanie z poplątaniem. Promowanie ekologicznej postawy z użyciem języka utrwalającego dyskryminujące stereotypy tak dotyczące kobiet, jak i mężczyzn zresztą. Miodzio. Przywodzi mi to na myśl również seksistowski spot PETA promujący prawa zwierząt z pominięciem praw ludzi.
Cały artykuł jest tutaj
W konkursie na billboard, który towarzyszył zakończonej właśnie IV edycji krakowskiego Festiwalu Plakatu Reklamowego "Barbakan 2009". wyróżniono plakat z powyższym mocno seksistowskim hasłem.
"Praca zbulwersowała kobiety oraz osoby pracujące na co dzień z maltretowanymi żonami i matkami. Fundacja Kobieca "eFKa", fundacja Autonomia i Towarzystwo Interwencji Kryzysowej protestują przeciwko seksistowskiemu hasłu. (...)- Tekst opiera się na dwuznaczności słów "puszczać się" i "lać coś/kogoś". "Puszczanie" to w tym przypadku zarówno puszczanie wody, jak i wulgarne określenie aktywności seksualnej kobiety, natomiast "lanie" to zarówno lanie wody, jak i używanie przemocy fizycznej - mówi Beata Kozak z fundacji eFKa, redaktorka naczelna pisma feministycznego "Zadra".
Według niej plakat przedstawia przemoc wobec kobiet jako normę. - Seksistowska i dyskryminująca wymowa plakatu polega na dwuznaczności skojarzenia wody z kobietą, kobiety z dziwką, a mężczyzny z agresorem - podkreśla Anna Lipowska-Teutsch z Towarzystwa Interwencji Kryzysowej."
Zadowoleni byli za to organizatorzy konkursu, oraz autor hasła. Co ciekawe, organizatorzy festiwalu piszą, że ""Celem festiwalu jest ukazanie, jak szeroki wpływ na opinię publiczną ma plakat. Wydarzenie ma być konfrontacją sztuki ze społecznościowymi akcjami, które mają kreować prospołeczne postawy"
Skrytykował plakat prof. Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny.
"- Dramatyczne pomieszanie wartości, złamanie reguły nakazującej szacunek do drugiego człowieka, popularyzacja wulgarnego, chamskiego postępowania (...)- Nawet w żartach nie wolno używać takich określeń, a tutaj wyraźnie poczucie humoru zawiodło - podkreśla."
Rzeczywiście pomieszanie z poplątaniem. Promowanie ekologicznej postawy z użyciem języka utrwalającego dyskryminujące stereotypy tak dotyczące kobiet, jak i mężczyzn zresztą. Miodzio. Przywodzi mi to na myśl również seksistowski spot PETA promujący prawa zwierząt z pominięciem praw ludzi.
Cały artykuł jest tutaj